לעצמאים שמבינים: איך לפתוח את השנה כמו שצריך ?

אם יש לך עסק קטן ובינוני, בוודאי חשוב לך לגלות, אחת ולתמיד, אילו הוצאות מוכרות לצרכי מס? מה אפשר לעשות כדי שהדיווח השנתי יהיה אופטימאלי ויגבו ממך כמה שפחות מע"מ ומיסים? כל מה שצריך לדעת כדי לפתוח את השנה ברגל ימין

כשנפתחת שנה אזרחית חדשה, עולה הרצון לפתוח את השנה "כמו שצריך", בטח שמבחינה עסקית, אבל איך עושים את זה? מבחינה פיננסית, המשמעות ברורה: התנהלות מדויקת, עם תכנון חכם מראש.

איך מתכננים את השנה?

בתור מי שעבד עם מאות עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים, אני יכול לומר שיש לכולם דבר אחד במשותף: תנודות בהכנסות ובהוצאות לאורך השנה. אם אתם עוקבים אחרי גרפים של ההכנסות וההוצאות שלך, אתם בוודאי יכולים לומר שהעקומה, לעולם לא ישרה, ולאורך השנה יש בה תנודות.

"תכנון הוא להביא את העתיד להווה, כך שתוכל לעשות משהו לגביו כבר עכשיו", מאחורי הציטוט עומד איש העסקים המצליח מארה"ב, אלן לאקין.

"אבל קשה לחזות את העתיד מראש" (והאם רואה חשבון הוא רואה עתידות?)

בעוד שאיש לא יכול לחזות את העתיד (לפחות לא נתקלתי באחד כזה), יש מומחים שיודעים כיצד לתכנן אותו. רואה חשבון או יועץ פיננסי טובים אמנם יודעים שהכל יכול להשתנות, אבל עדיין ממליצים לתכנן.

בעוד שנדיר למצוא עסקים שמקווים לשלם עשרות אלפי שקלים למס הכנסה, אני מכיר עסקים רבים שנכנסים לתוך השנה עם הבנה ברורה של כמה סכום הם ירוויחו (פחות או יותר) וכמה הם ישלמו לרשויות. ההכנה חוסכת הפתעות ומאפשרת להתנהל בצורה חכמה.

שווה להכיר: הוצאות מוכרות וכל מה שצריך לדעת עליהן

כל מי שמקים עסק שומע על הוצאות מוכרות. בעוד שכולם יודעים שהשקעה בכרטיסי ביקור היא הוצאה עסקית מוכרת, קיימות הוצאות נוספות, בהתאמה לסוג העסק שיש לך.

אם העבודה שלך מתבצעת מהבית, הארנונה היא הוצאה מוכרת, וגם חשבונות החשמל. מרצה? הוצאות ביגוד רלוונטיות מבחינתך. מה בנוגע לספרות מקצועית? נסיעות? הרשימה ארוכה, והעיקר הוא לדייק אותה לצרכים שלך ולהבין מה מוכר ומה לא, וליהנות מליווי מקצועי שמסייע לך לארגן את כל ההוצאות, הלכה למעשה, ולהגיש אותן לרשויות.

תקווה היא לא אסטרטגיה – כיצד ידע פיננסי מוקדם מאפשר להתנהל חכם

רבים חושבים שרק יועצים עסקיים עוסקים בתכנון אסטרטגי, אבל הניסיון שלי מראה שכדאי שעסקים יצליחו וישברו שיאים, צריך שגם מי שמלווה אותם בפן הפיננסי, ידע לכנן בצורה חכמה, כך שהם יוכלו לחזות ברמת סבירות גבוהה, את גובה תשלום המקדמות למס הכנסה וביטוח לאומי. עבודה חכמה מאפשרת להימנע מתשלום גבוה לגופים הללו בסוף השנה.

95% מבעלי העסקים שנתקלתי בהם לא אוהבים להתעסק בבירוקרטיה, וזה בסדר גמור – אני זה שמטפל בה עבורם. הניסיון שלי בהתנהלות אפקטיבית מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה מאפשר לי לנהל כל תהליך בטחון ובמומחיות, כדי להשיג ללקוחות שלי את התוצאה האופטימאלית עבורם.

איתך לכל אורך השנה – למה חשוב לבחור ביועץ פיננסי או ברואה חשבון שאכפת לו ממך

בעלי עסקים רבים שאני מכיר מנהלים לו"ז עמוס. הם עסוקים בלטפל בלקוחות שלהם, להעביר הצעות מחיר, לגייס לקוחות חדשים ולכבות שריפות. ה"שוטף" משתלט על היום-יום ולעיתים הם שוכחים לעצור ולהתמקד באספקט החשוב ביותר של העסק, לטווח הרחוק – האספקט הפיננסי.

אם יש לך רואה חשבון שאתם מרגישים שלא אכפת לו, אם הוא לא מעדכן אותך בהוצאות מוכרות, או שאולי מתעכב בביצוע המשימות, אבל אתם "סוחבים" כי "למי יש זמן" אני רוצה שתדעו: יועץ פיננסי או רואה חשבון יכול לסייע לכם להגדיל את הרווחיות של העסק. במילים אחרות- כמה כסף, תכלס, נותר בחשבון הבנק שלכם?

לי אכפת מהשורה התחתונה, וגם חשוב לי שכל הדרך לרווחים מקסימליים תהיה נעימה, ואני מקפיד על שירות מעולה, לכל אורך הדרך.

זו השנה שבה העסק שלך ישבור שיאים

ואני רוצה להיות לצידך, עם כל הכלים שיסייעו לך למקסם את הרווחים.

ההמלצה שלי: להשאיר פרטים, נערוך שיחת היכרות ונוכל לצאת לדרך.

לחיי השנה החדשה והרווחים שלה.

יצירת קשר – רואה חשבון שרון שי (shay-s.co.il)

שיתוף:

עוד מאמרים

צרו קשר

דילוג לתוכן